Arbetsplatskultur

Ha en bra arbetsplats – och nå ut

Att vara en bra arbetsplats med god arbetsplatskultur är värt mycket både för dig och dina medarbetare. Lyckas du få ett gott rykte så att det sprids hur bra arbetskulturen är finns det ännu mer att vinna. Genom att vara mån om miljön på arbetsplatsen och dina medarbetare kan du locka till dig skickliga och engagerade människor som dessutom vill stanna och arbeta länge i ditt företag. Men hur ska det gå till?

Skapa intresse för ditt företag

Ett av de första stegen är att skapa ett intresse för ditt företag. Om människor inte vet att det finns kommer chansen att de vet att det är ett bra företag vara väldigt liten. Ett exempel på hur man kan nå ut är med en ASOS Rabattkod, som gör att många väljer just dem bland konkurrenterna. Kan du erbjuda nya kunder en rabattkod eller ett annat erbjudande?

Nå ut till arbetssökande

Det går också att rikta sig direkt till arbetssökande, faktiskt även om du inte har behov av ny arbetskraft just nu. Att skapa intresse och nyfikenhet och att göra företagets namn känt har stor betydelse när du i framtiden söker arbetskraft. Ett sätt att nå ut till arbetssökande är att delta i mässor som vänder sig till just dem, eller på utbildningar där det finns möjlighet att möta studenter inom rätt område. Kanske går det att arrangera ett panelsamtal där några av dina medarbetare diskuterar varför arbetsplatskulturen är viktig och hur en bra arbetsplatskultur skapas? På det sättet kan du få ut budskapet utan att det sker genom direkt reklam. Personliga berättelser från arbetslivet har lättare att nå fram till människor och att kännas trovärdiga och äkta.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.